Przykładem jest sieć restauracji, która współpracuje z dostawcami produktów spożywczych oraz producentami sprzętu gastronomicznego. Inny przykład — producent sprzętu budowlanego, który współpracuje z lokalnymi sprzedawcami. Przykładów można mnożyć. Najprościej ujmując, B2B opiera się na sprzedaży hurtowej, w odróżnieniu od sprzedaży B2C, której modelem jest sprzedaż detaliczna.
“Platforma B2B - najprościej mówiąc, jest to system informatyczny - porządkujący relacje pomiędzy kontrahentami i automatyzujący procesy sprzedażowe. Bardzo często spotykane są nazwy: system B2B, panel kontrahenta B2B, pulpit kontrahenta B2B, platforma sprzedażowa B2B, platforma zakupowa B2B - wszystkie one oznaczają ten sam system”
Średnia cena sprzedaży pochodząca z zakupów na platformie B2B jest wyższa niż w przypadku sprzedaży przez B2C. Dzieje się tak, ponieważ firmy posiadają większy kapitał do wydania, w odróżnieniu od zwykłych konsumentów. Firmy posiadające system B2B to przeważnie przedsiębiorstwa, które inwestują w rozwiązania informatyczne - szukając wzrostu poprzez automatyzację procesów, zamiast zatrudniania dużej ilości pracowników do obsługi klientów. Pokazują w ten sposób świadomość firmy i wzrost jej potencjału — rośnie poziom skalowalności. Poprzez dostępność systemu i możliwość robienia zamówień 24/7, firma zwiększa swoje zyski.Zwiększa się również ilość kanałów sprzedaży, dzięki czemu rośnie średnia wartość spływających zamówień.
Dobry system B2B ma możliwość integracji z innymi programami, takimi jak ERP — Enova ERP 365, Comarch XL, Comarch Optima, Symfonia ERP, Symfonia Handel, Microsoft Dynamics, SAP.
Dobre wdrożenie systemu B2B daje gwarancję posiadania klientów samoobsługowych, czyli znika potrzeba zatrudnienia nowych pracowników.
“57% procesu decyzyjnego w sprzedaży za pomocą platformy B2B, odbywa się, zanim handlowiec nawiąże kontakt z potencjalnym klientem. Odbiorcy dobrze orientują się w produktach i usługach, w które chcą zainwestować — a system B2B tylko im to ułatwia.”
Sprawdzonym nawykiem jest analiza wartości każdego z klientów. To, że firma obsługuje dużą markę, niekoniecznie czyni ją najbardziej dochodowym klientem. Oznacza to, że ma potencjał, ponieważ dysponuje większym kapitałem.Jednak nawet najwięksi klienci, będą wymagać dużych rabatów za powtarzające się transakcje. Dobry pulpit do obsługi kontrahentów sprosta tym wymaganiom. System B2B powinien mieć możliwość ustalania indywidualnych cenników, rabatów i programów lojalnościowych, celem uzyskania obustronnych korzyści.
Zdarzają się również tacy klienci, którzy dokonują niewielkich jednorazowych zakupów. To idealna okazja, aby zdobyć nowego stałego klienta i nawiązać relację. Poprzez system B2B firma ma możliwość w sposób nienachalny, pokazać tego rodzaju klientom, zakres swojej oferty. Dobry panel kontrahenta B2B jest prosty w obsłudze i intuicyjny, dzięki czemu nie przytłoczy ilością oferowanych produktów, a korzystanie z takiej platformy będzie przyjemnością.
Podsumowując - wdrożenie systemu B2B oznacza lepszą obsługę klientów i bardzo duże wzrosty, bez ponoszenia kosztów zatrudnienia nowych pracowników. Firma ma możliwość oferowania wielu swoich produktów i usług, wraz z profitami dla odbiorcy — co wzmacnia relacje biznesowe i przynosi obustronne korzyści.
Jeśli szukasz najlepszej platformy B2B — porozmawiaj z naszym konsultantem, który przeprowadzi prezentację systemu. Jesteśmy producentem oprogramowania B2B oraz B2C — sklepów internetowych, zintegrowanych z popularnymi platformami ERP — Enova ERP 365, Comarch XL, Comarch Optima, Symfonia ERP, Symfonia Handel, Microsoft Dynamics, SAP.
Przez wiele lat zrealizowaliśmy ponad 100 realizacji wspierających sprzedaż naszych Klientów w Internecie. W dziale case study opisaliśmy kilka z nich. Zapoznanie z case study pozwala zrozumieć złożoność projektów, przy których pracujemy.
Jesteśmy do dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00
Investmag s.c.
ul. Podlesie 3
41-303 Dąbrowa Górnicza
tel: 32 793 65 26