Jeżeli jest to nasz kolejny system, to zazwyczaj wiemy już z czym mamy trudności i potrafimy zidentyfikować nasze potrzeby. Największy problem występuje wtedy, gdy jest to nasza pierwsza platforma B2B.
Postaramy się podpowiedzieć na co zwrócić uwagę, decydując się na taką inwestycję.
Pierwszym krokiem powinien być wybór dostawcy, który potrafi kompetentnie odpowiedzieć na wszystkie nasze pytania związane z platformą i zaznajomić z funkcjonalnościami. Powinniśmy również zwrócić uwagę na kompletność usługi, zadać pytanie o późniejszy support i utrzymanie systemu (hosting dedykowany pod platformę B2B).
Drugi krok to zaznajomienie się z funkcjonalnościami i sposobem integracji z naszym dotychczasowym oprogramowaniem, wykorzystywanym w firmie.
Podczas wyboru platformy, musimy zwrócić uwagę na rodzaj integracji z powyższymi systemami. Absolutnie niezbędne jest, aby integracja przebiegała w czasie rzeczywistym. Integracja z długim opóźnieniem, właściwie dyskwalifikuje system B2B.
Należy też zwrócić uwagę, aby w systemie były odwzorowane wszystkie rabaty które posiada klient oraz niuansy systemu ERP, czy systemu finansowo - księgowego. Całkiem inaczej wygląda integracja z systemem Comarch XL (gotowy system B2B dla Comarch ERP XL), niż z Sage Symfonia czy Symfonia ERP. Tylko osoby znające doskonale budowę oprogramowania tych systemów, są w stanie przygotować skuteczną integrację, działającą w trybie rzeczywistym.
Odpowiednia dla biznesu platforma B2B to taka, która jest kompletna i funkcjonalna. Platforma B2B pozwala na dokonywanie zakupów, przy jednoczesnej skalowalności oraz elastyczności, co daje duże możliwości zarówno kupującemu jak i sprzedającemu. Wdrażając platformę B2B głównym celem zawsze jest zautomatyzowanie procesów sprzedaży, czyli poprawa funkcjonowania przedsiębiorstwa. System B2B pozwala osiągnąć przewagę w wielu obszarach – od jakości obsługi klienta, do usprawnienia komunikacji wewnętrznej w firmie.
To bardzo ważna kwestia, gdyż bez możliwości rozwoju, za jakiś czas ponownie staniemy przed koniecznością zakupu systemu, ponieważ nasze potrzeby zawsze rosną.
To kilka ważnych wskazówek, które mamy nadzieję pomogą przy wyborze systemu B2B.
Przez wiele lat zrealizowaliśmy ponad 100 realizacji wspierających sprzedaż naszych Klientów w Internecie. W dziale case study opisaliśmy kilka z nich. Zapoznanie z case study pozwala zrozumieć złożoność projektów, przy których pracujemy.
Jesteśmy do dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00
Investmag s.c.
ul. Podlesie 3
41-303 Dąbrowa Górnicza
tel: 32 793 65 26