Obserwując trendy rynkowe okazuje się, że wdrożenie nowoczesnej platformy zakupowej to nieuchronny krok na drodze rozwoju. Trend narzucony przez duże korporacje, wymaga zwiększenia wydajności operacyjnej i znacznej optymalizacji procesów zakupowych.
Rynek oczekuje, że sprzedawcy reprezentujący sektor B2B, będą stawiać na innowacje, które pomogą im zatrzymać dotychczasowych klientów i powalczyć o nowych partnerów.
“Według szacunków rynek B2B w 2020 roku będzie wart około 20 bilionów dolarów”.
“Dostępne dane, potwierdzają, że już prawie 50% klientów B2B, ma mniej niż 40 lat. Liczba ta będzie ciągle rosnąć.
Ta grupa pokoleniowa, doskonale odnajduje się w realiach szybkiej i efektywnej sprzedaży online, znanej z systemów B2C (sklepów internetowych). Sprzedawcy B2B muszą wykorzystać ten fakt, dostarczając równie wydajne narzędzia w platformach B2B”.
W przeprowadzonych badaniach 38% producentów i 60% dystrybutorów poinformowało, że ma rozwiązanie typu B2B wspierające sprzedaż. Problem pojawia się, gdy dokładniej spojrzymy na systemy. Okazuje się, że większośc badanych posiada również oprogramowanie ERP i tutaj zaczynają się schody. Po przeprowadzeniu zakupów w systemach B2B, pracownicy przeprowadzają mozolny proces sprzedażowo- fakturowy, niejednokrotnie popełniając błędy - głównie związane z dostępnością i procesem rabatowania. Warto też wspomnieć o mocno skomplikowanej analityce sprzedaży.
Jest to bardzo mało efektywne marnowanie czasu pracowników i ogromnie kosztowne.
Z pomocą przychodzą integracje w czasie rzeczywistym - platformy B2B z oprogramowaniem ERP lub finansowo księgowym (własnie taką posiada platforma B2B dla Enova). Rozwiązuje to przepływ informacji, pomiędzy systemami. Koszty komunikacyjne i personelu zostają znacznie zmniejszone, gdyż ograniczają się do dostępności platformy online.
Sprzedawcy B2B stawiając na zaawansowane rozwiązania mogą zdecydowanie odróżnić się od konkurencji, która nie ma takich perspektyw i szybko zdobyć większy zasięg sprzedaży. Wprowadzając nowoczesną platformę B2B, znacznie obniżają koszty i wpasowują się w przyzwyczajenia zakupowe pokolenia, przyzwyczajonego do szybkich zakupów online.
Przez wiele lat zrealizowaliśmy ponad 100 realizacji wspierających sprzedaż naszych Klientów w Internecie. W dziale case study opisaliśmy kilka z nich. Zapoznanie z case study pozwala zrozumieć złożoność projektów, przy których pracujemy.
Jesteśmy do dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00
Investmag s.c.
ul. Podlesie 3
41-303 Dąbrowa Górnicza
tel: 32 793 65 26