W cyklu zakupowym, połączonym z logistyką i polityką rabatowania liczą się godziny, a czasami minuty, w których zmieniają się warunki zakupowe.Trudno sobie wyobrazić system B2B, bez sprawnie działającej integracji z systemem ERP.
Gdy zrobimy mały przegląd rynkowy, okazuje się, że sprawnie działająca integracja systemu B2B z oprogramowaniem ERP - to bardzo duży problem, z którym zmaga się wiele firm.
Częste wypowiedzi właścicieli firm:
“Integracja nie działa dostatecznie szybko, nie ma możliwości rabatowania, nikt nie potrafi tego naprawić, nie możemy realizować swojego modelu biznesowego”.
Pierwszy: zakup systemu B2B u jednego dostawcy, a integracji u innego, np. firmy wdrożeniowej systemu ERP.
Jest to bardzo popularny błąd, popełniany przez firmę. Decydując się na dwóch dostawców, ryzykuje możliwością błędów komunikacyjnych pomiędzy nimi, rozmyciem odpowiedzialności za pomyłki i niedopracowania. Support takiego systemu jest utrudniony, klient ponosi koszty supportowe w dwóch firmach i często nie wie do której się zwrócić, gdy wystąpi problem. Rozwój oprogramowania jest dużo droższy, gdyż prostą rozbudowę modułów B2B, należy skonsultować z dostawcą integracji.
Kolejny aspekt to kompetencje, o ile dostawca B2B samodzielnie wytworzył oprogramowanie i można mu zaufać, to firmy zajmujące się sprzedażą oprogramowania i wdrożeniami, wcale nie muszą posiadać tak dużego doświadczenia w tworzeniu oprogramowania, gdyż nie jest to ich główna dziedzina biznesu.
Drugi: brak nawet krótkiej analizy integracji i kierowanie się ceną.
Taka integracja może działać, ale z pewnością nie będzie wspierać sprzedaży. Najprostsze i najtańsze rozwiązania, po prostu nie wspierają efektywnej sprzedaży, znacznie hamując potencjał zakupowy klientów. Bardzo często ich sposób budowy utrudnia jakąkolwiek rozbudowę, co dyskwalifikuje integrację całkowicie.
Zawsze przed podjęciem decyzji o zakupie systemu B2B zintegrowanego z popularnymi systemami ERP (Comarch ERP, Comarch Optima, Enova 365, Symfonia ERP) - należy zakupić u dostawcy analizę, zyskując tym samym pewność jak będzie działać integracja.
Podsumowując: zawsze należy wybrać jednego dostawcę dla systemu B2B i integracji z systemem ERP, a kierowanie się jedynie ceną, może być naszym wrogiem, który pod pozornymi oszczędnościami wygeneruje duże straty w przyszłości.
Przez wiele lat zrealizowaliśmy ponad 100 realizacji wspierających sprzedaż naszych Klientów w Internecie. W dziale case study opisaliśmy kilka z nich. Zapoznanie z case study pozwala zrozumieć złożoność projektów, przy których pracujemy.
Jesteśmy do dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00
Investmag s.c.
ul. Podlesie 3
41-303 Dąbrowa Górnicza
tel: 32 793 65 26