Hurtownie B2B są mniej standaryzowane pod względem oczekiwań klientów. Wraz z rozwojem technologii, pojawiają się nowe oczekiwania względem usprawnień w działaniu takich systemów. Oto kilka strategii, które poprawią sprzedaż, dbając jednocześnie o bazę klientów oraz stwarzając nowe możliwości.
Klienci korzystający z systemu B2B, nie polują na okazje. Warto mieć ten fakt na uwadze, tworząc specjalne oferty - np. miesięczne bądź tygodniowe, promocje i rabaty hurtowe oraz programy lojalnościowe, dostosowane pod tą grupę odbiorców. To ludzie bardzo zapracowani, którzy lubią mieć stabilność w swoich procesach i łańcuchu dostaw.Oferty specjalne oraz indywidualne cenniki, mogą pomóc w budowaniu długofalowych relacji oraz generować zachowania oparte na lojalności obecnych klientów.
Firma Thorn Apple Valley - producent kiełbas, hot-dogów i produktów mięsnych, zachęciła pracowników do polecania swoich produktów w supermarketach, zwiększając tym samym sprzedaż o 22%.
Stworzenie programu polecającego wśród pracowników swojej firmy, to dobry sposób na żywy marketing oraz szansa na rozmowy o zaletach produktu, zwiększając tym samym prawdopodobieństwo wzrostu sprzedaży.
Dobrze funkcjonująca hurtownia B2B, daje możliwość pełnej automatyzacji procesu kupna - sprzedaży na najwyższym poziomie. Dodatkowo, zmniejsza to ilość popełnianych przy zamówieniach błędów, opóźnień i przesyłek zwrotnych, co w praktyce daje oszczędność czasu i pieniędzy. Łatwość obsługi, dodanie elastycznych płatności tzn. “kupuj teraz i płać później” oraz poprawie wyświetlanie na urządzeniach mobilnych - zwiększa klientom możliwość dokonywania zakupów o dowolnym czasie i w dowolnym miejscu. To wszystko sprawia, że konsumenci są bardziej skłonni do składania zamówień oraz nawiązania długofalowej współpracy.
System B2B należy ciągle rozwijać, usprawniające filtrowanie, mechanizmy wyszukiwania
i możliwości integracji . Warto więc wziąć pod uwagę ten fakt, przy wyborze odpowiedniego producenta oprogramowania B2B. Powinniśmy wybrać dostawcę, który pomoże w rozwoju naszej organizacji.
Szybka wysyłka oraz terminowość dostaw to idealna szansa na rozwój relacji z klientem. Nabywca będzie zadowolony, a w firmie wzrośnie sprzedaż. Klienci korzystający z platformy zamówień hurtowych B2B, to specyficzna grupa odbiorców, którzy dokładnie chcą wiedzieć, kiedy otrzymają swoje zamówienie. Często jest to jeden z priorytetów, do nawiązania współpracy ze sprzedawcą B2B. Dodatkowo, taki system pomaga firmie przewidzieć prognozy, aby kadra zarządzająca, mogła dokładnie zaplanować produkcję oraz uniknąć opóźnień w dostawie.
Przed podjęciem współpracy z firmą prowadzącą sprzedaż poprzez platformę zamówień hurtowych B2B,, kontrahent z pewnością zrobi analizę rynku pod tym kątem. W związku z tym, działania przedsprzedażowe odgrywają znaczącą rolę w budowaniu relacji z potencjalnym klientem. Według magazynu Harvard Business Review - działania przedsprzedażowe mają 2 do 3 razy większy wpływ na generowanie przychodów, niż zbieranie danych kontaktowych do potencjalnych klientów. Ponadto skupienie się na działaniach przedsprzedażowych, może zwiększyć przychody o 6–13% oraz poprawić szybkość przejścia potencjalnych klientów do firmy nawet o 10–20% w procesie sprzedaży.
Klienci chętniej kupują, gdy produkty lub usługi spełniają ich potrzeby oraz oczekiwania. W związku z czym, kontakt z klientami, zbieranie informacji zwrotnych czy pomoc w podjęciu decyzji co do zakupu, pomaga budować poprawne stosunki biznesowe i otwiera drogę do zwiększenia sprzedaży. Oferowanie nowych produktów, atrakcyjnych ofert cenowych i rabatów oraz zapewnienie wsparcia ze strony firmy, dostarcza obustronne profity w postaci zadowolenia, a w przypadku klienta- przynosi lojalność i postrzeganie firmy jako zaufanego sprzedawcy.
Przez wiele lat zrealizowaliśmy ponad 100 realizacji wspierających sprzedaż naszych Klientów w Internecie. W dziale case study opisaliśmy kilka z nich. Zapoznanie z case study pozwala zrozumieć złożoność projektów, przy których pracujemy.
Jesteśmy do dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00
Investmag s.c.
ul. Podlesie 3
41-303 Dąbrowa Górnicza
tel: 32 793 65 26