W drugiej części artykułu, przyjrzymy się bliżej rodzajom modeli przychodów z działań e-biznesu (systemy B2B, sklepy internetowe B2C, private labels i subskrybcje). Ważnym elementem prowadzenia sklepów internetowych, to mieć odpowiednio dostosowany biznesplan oraz wiedza - w jaki sposób firma będzie zajmować się zarządzaniem zapasami i zaopatrzeniem w produkty.
Drop shipping jest jednym z modeli logistycznych, który idealnie sprawdza się w środowisku małych sklepów internetowych, handlowców działających na platformach aukcyjnych, a także tych firm, dla których proces wysyłki bywa problematyczny. Model ten charakteryzuje się przeniesieniem procesu dostawy towaru na dostawcę.
Rolą sprzedawcy produktów czyli właściciela e-firmy, jest przyciąganie klientów i generowanie jak największej liczby zamówień. Następnie są one przekazywane dostawcy (producentom bądź hurtowniom B2B), który odpowiada za logistyczną część dostawy.
W tym modelu, równie ważną rzeczą oprócz samej sprzedaży - są działania marketingowe. Bez odpowiedniej reklamy oraz zachęcania potencjalnych klientów do zakupów, firma może po prostu nie przetrwać. Dzięki takiej współpracy e-sklepu z dostawcami, firmy bardzo często otrzymują korzystne rabaty cenowe, dzięki czemu mogą być konkurencyjni na rynku.
Jest to model, który najczęściej występuje na rynku B2B i jest odpowiedni dla firmy, która kupuje produkty od swoich partnerów, a następnie je magazynuje. W odróżnieniu od dropshippingu, jest to bardziej skomplikowany proces. Firma musi prowadzić politykę magazynową, zarządzania zapasami, a także śledzić zamówienia klientów, informacje o wysyłce oraz inwestować w samą przestrzeń magazynową. Jednak dzięki tego rodzaju działalności, firma uzyskuje lepsze ceny, gdyż kupuje hurtowo od swoich dostawców, a nie dokonując jednorazowych zakupów, co ma wpływ na większą marże.
Jest to dość młody model biznesu, jednak znalazł wielu swoich zwolenników - często stosowany na mniejszym, lokalnym rynku. Przykładem może firma rodzinna, posiadająca własne gospodarstwo rolne, która uprawia warzywa i owoce. Jako że moda na bio i eko stale rośnie, taka firma z łatwością znajduje swoich odbiorców w większych miastach oraz dużych firmach. Przedsiębiorstwo rolne, dostarcza klientom pudełko swoich produktów w regularnych, wcześniej zaplanowanych odstępach czasu. Firmy subskrypcyjne zazwyczaj mają stałe oraz wiarygodne strumienie dochodów, więc z łatwością mogą zachęcać swoich kontrahentów do zakupu takich subskrypcji, bądź sami podjąć się rozszerzenia swojej subskrypcji. Przykładem firm, które dostarczają porcję świeżych owoców i warzyw swoim pracownikom są np. Google oraz Siemens.
Przez wiele lat zrealizowaliśmy ponad 100 realizacji wspierających sprzedaż naszych Klientów w Internecie. W dziale case study opisaliśmy kilka z nich. Zapoznanie z case study pozwala zrozumieć złożoność projektów, przy których pracujemy.
Jesteśmy do dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00
Investmag s.c.
ul. Podlesie 3
41-303 Dąbrowa Górnicza
tel: 32 793 65 26