posiadamy certyfikaty RODO
Dowiedz się więcej
PLEN

System sprzedaży hurtowej B2B - czy warto?

Niezależnie od tego, czy firma jest rozwijającym się startupem, czy dobrze prosperującym biznesem handlowym, wybór odpowiedniej platformy B2B to kluczowy element dla sprawnego funkcjonowania całej organizacji.

W 2017 roku, firmy B2B w USA zarobiły łącznie imponujące 7,7 biliona dolarów. W porównaniu z rynkiem B2C, to aż trzy razy więcej. Firmy typu business-to-customer zarobiły 2,4 biliona dolarów.

Eksperci przewidują, że w 2020 roku, 1 milion amerykańskich sprzedawców może stać się bezrobotnych, ponieważ kupujący wolą zamawiać online i otrzymywać produkty bezpośrednio od dostawców. Posiadanie dopracowanego systemu sprzedaży hurtowej B2B, stało się więc integralną częścią prowadzenia biznesu.

 

Rozwój sprzedaży B2B

 
Korzyści wynikających z posiadania systemu sprzedaży hurtowej B2B jest wiele - na przykład:

  • Większa liczba klientów, czyli wzrost przychodów
  • Zwiększona ilość kanałów sprzedaży
  • Elastyczne podejście do klientów - indywidualne cenniki
  • Wyższa średnia wartość spływających zamówień
  • Cyfrowa obsługa tzw. klient samoobsługowy, brak potrzeby zatrudnienia nowych pracowników
  • Handel mobilny - domknięcie transakcji to często kwestia kilku kliknięć
  • Dostępność zamówień 24/7
  • Bezpośrednia integracja z innymi systemami
  • Świadomość firmy i wzrost jej potencjału - wysoki poziom skalowalności
  • Szybki dostęp do historii płatności, widoczność zamówień

Decydując się na system sprzedaży hurtowej B2B, firma jest dokładnie tam, gdzie są klienci - jest online.

93% klientów B2B woli zamknąć transakcję online.

Według badań - prawie 75% klientów B2B przyznaje, że składanie zamówień bezpośrednio ze strony internetowej B2B jest wygodniejsze i bardziej komfortowe, niż kontaktowanie się z rzeczywistym przedstawicielem handlowym. Natomiast 93% osób korzystających z internetowej platformy B2B twierdzi, że woli kupować online.

Wybór najlepszego systemu sprzedaży hurtowej  B2B jest istotną kwestią, ponieważ jeśli firma wybierze źle - straci klientów oraz kapitał. Kluczowe aspekty wyboru odpowiedniego systemu są ważne, zarówno dla firm B2B jak i B2C. Jednak w przypadku internetowej platformy  B2B, lista wymagań jest bardziej rozbudowana, gdyż taki model biznesowy, wyraźnie różni się od modelu B2C - o czym pisaliśmy w poprzednich artykułach.

Jeśli szukasz odpowiedniej platformy B2B dla swojego biznesu - porozmawiaj z naszym konsultantem, który przeprowadzi prezentację systemu. Specjalizujemy się we wdrażaniu systemów B2B oraz B2C - sklepów internetowych, zintegrowanych z popularnymi platformami ERP -  Enova ERP 365, Comarch XL, Comarch Optima, Symfonia ERP, Symfonia Handel, Microsoft Dynamics, SAP.

 

Nasze prace

Przez wiele lat zrealizowaliśmy ponad 100 realizacji wspierających sprzedaż naszych Klientów w Internecie. W dziale case study opisaliśmy kilka z nich. Zapoznanie z case study pozwala zrozumieć złożoność projektów, przy których pracujemy.

Eco Trade
Metroo sklep
Metroo
Almot
Zdjęcie
Hedan
Excellent Office
Kompleksowe zaopatrzenie firm
OSPEL S.A.
Producent sprzętu elektroinstalacyjnego

Skontaktuj się z nami

Zostaw swoje dane kontaktowe, oddzwonimy.

Zadzwoń

Jesteśmy do dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00

Napisz

Odwiedź nas

Investmag s.c.
ul. Podlesie 3
41-303 Dąbrowa Górnicza
tel: 32 793 65 26

 

Zostaw numer, oddzwonimy.

Zostaw swój numer telefonu, oddzwonimy.

Twój numer nie będzie nigdzie przekazywany.
Tylko oddzwonimy.