Nowoczesne rozwiązania integracji systemów B2B dawno ewoluowały, aby zapewnić podmiotom handlowym, efektywną współpracę. Integracja systemów B2B daje architekturę technologii, która usprawnia każdy aspekt pracy z klientami, dostawcami oraz innymi partnerami.Oprócz poprawy kosztów, szybkości i produktywności w przeprowadzaniu transakcji cyfrowych, główne korzyści płynące z integracji B2B koncentrują się wokół umożliwienia współpracy i całkowicie nowych praktyk pracy, które napędzają nowoczesne łańcuchy dostaw.
Według IDC Manufacturing Insights, do 2020 r. Ponad 60% firm będzie polegać na platformach cyfrowych „które zwiększają inwestycje w ekosystemy i doświadczenia oraz wspierają aż 30% ich ogólnych przychodów”.
Do obsługi nowych procesów biznesowych, wymagana jest zintegrowana z innymi programami platforma B2B, która umożliwia szybkie i bezpieczne udostępnianie informacji cyfrowych, pomiędzy wszystkimi stronami zaangażowanymi łańcucha dostaw.
Współpraca z firmami spoza danej organizacji ma fundamentalne znaczenie dla każdej firmy, a integracja systemu B2B reprezentuje cyfrową transformację tych relacji. W pełni zintegrowane oraz kompleksowe rozwiązania integracji systemu B2B, zapewniają wiele korzyści, tam gdzie wcześniej było to po prostu niemożliwe. Między innymi obejmują one:
Łącząc się elektronicznie z większą ilością partnerów handlowych, firma staje się bardziej efektywna i więcej korzyści osiąga.
W badaniach przeprowadzonych w 2017 r. Stanford Business i OpenText wykazały, że połowa wszystkich globalnych respondentów, inwestuje ponad milion dolarów rocznie w technologie integracji systemu B2B, w tym blisko 7% firm o rocznym budżecie przekraczającym 20 mln USD.
Od tego czasu, liczba ta znacznie wzrosła. Blisko 80% firm korzystających z systemu B2B uważa, że oczekiwania klientów zmieniły się z powodu ich doświadczeń z B2C.
Spośród ankietowanych globalnych firm, średnia dojrzałość integracji systemów B2B wyniosła 2,8 z 5. Oznacza to, że większość firm nadal znajduje się w fazie analizy i dopiero dołączy do społeczności partnerów handlowych. Bardziej niepokojące jest to, że 14% oceniło swoje możliwości integracji systemu B2B poniżej 2, a tylko 2% uważa, że osiągnęło ostatni etap ścieżki dojrzałości.
Narzędzia integracji systemu B2B mają dostęp do wielu cennych informacji biznesowych, które trudno byłoby przechwycić przy użyciu innych źródeł. To sprawia, że platforma jest nieocenionym źródłem informacji, umożliwiającym wgląd w rzeczywistą wydajność wielu części firmy. Dzisiejsze platformy B2B mogą zapewnić zaawansowaną analizę, wbudowaną w rozwiązania w coraz większym stopniu, oparte na sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym, znanym jako analityka wspomagana sztuczną inteligencją. Pomaga to usprawnić proces podejmowania decyzji i zrozumienia, jak można lepiej współpracować z partnerami handlowymi.
SCM World stwierdził, że powodem walki o osiągnięcie dojrzałości w integracji systemów B2B było to, że „Możliwość łączenia systemów i procesów w wielu warstwach sieci podaży i popytu, obiecuje odblokowanie wartości wykładniczej”.
Wraz ze wzrostem złożoności i różnorodności globalnych łańcuchów dostaw, wzrósł koszt i złożoność zarządzania rozwiązaniami systemów B2B. Oprócz spełnienia różnych formatów danych i wymagań protokołu komunikacyjnego partnerów handlowych, utrzymywanie danych za pomocą najnowszych technologii, a także zapewnienie zgodności ze wszystkimi globalnymi regulacjami i standardami branżowymi jest kosztowne i wymaga dużych nakładów. Coraz więcej firm przechodzi na model outsourcingu, w którym podejmuje współpracę z zaufaną firmą zewnętrzną w celu spełnienia wymogów integracji systemu B2B.
Przez wiele lat zrealizowaliśmy ponad 100 realizacji wspierających sprzedaż naszych Klientów w Internecie. W dziale case study opisaliśmy kilka z nich. Zapoznanie z case study pozwala zrozumieć złożoność projektów, przy których pracujemy.
Jesteśmy do dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00
Investmag s.c.
ul. Podlesie 3
41-303 Dąbrowa Górnicza
tel: 32 793 65 26