posiadamy certyfikaty RODO
Dowiedz się więcej
PLEN

System B2B i integracja z systemem ERP - fakty światowe w 2019 roku

Ręczne przetwarzanie danych jest powolne, mało efektywne i podatne na błędy. W dzisiejszym cyfrowym świecie, połączonych danych - nie jest już to konieczne.

Nowoczesne rozwiązania integracji systemów B2B dawno ewoluowały, aby zapewnić podmiotom handlowym, efektywną współpracę. Integracja systemów B2B daje architekturę technologii, która usprawnia każdy aspekt pracy z klientami, dostawcami oraz innymi partnerami.Oprócz poprawy kosztów, szybkości i produktywności w przeprowadzaniu transakcji cyfrowych, główne korzyści płynące z integracji B2B koncentrują się wokół umożliwienia współpracy i całkowicie nowych praktyk pracy, które napędzają nowoczesne łańcuchy dostaw.

Według IDC Manufacturing Insights, do 2020 r. Ponad 60% firm będzie polegać na platformach cyfrowych „które zwiększają inwestycje w ekosystemy i doświadczenia oraz wspierają aż 30% ich ogólnych przychodów”.

Do obsługi nowych procesów biznesowych, wymagana jest zintegrowana z innymi programami platforma B2B, która umożliwia szybkie i bezpieczne udostępnianie informacji cyfrowych, pomiędzy wszystkimi stronami zaangażowanymi łańcucha dostaw.

Korzyści z integracji systemu B2B

Współpraca z firmami spoza danej organizacji ma fundamentalne znaczenie dla każdej firmy, a integracja systemu B2B reprezentuje cyfrową transformację tych relacji. W pełni zintegrowane oraz kompleksowe rozwiązania integracji systemu B2B, zapewniają wiele korzyści, tam gdzie wcześniej było to po prostu niemożliwe. Między innymi obejmują one:

  • Zwiększoną efektywność biznesową polegającą na automatyzacji kluczowych procesów,
  • Zwiększoną wydajność oraz zmniejszone zapasy dzięki automatyzacji łańcucha dostaw,
  • Widoczność wszystkich działań i transakcji w ramach łańcucha dostaw,
  • Wzmocnioną współpracę oraz wydajność w relacjach z partnerami handlowymi,
  • Pełną widoczność i kontrolę wszystkich danych, w celu dostarczenia przydatnych informacji oraz usprawnienia procesu podejmowania decyzji.

Łącząc się elektronicznie z większą ilością partnerów handlowych, firma staje się bardziej efektywna i więcej korzyści osiąga.

Rozwiązania integracji systemów B2B istnieją od wielu lat. W rzeczywistości, już w 2005 r., Yankee Group oszacowała, że ​​ponad 90% firm z listy Fortune 500 było zaangażowanych w integrację systemu B2B i działalność społeczności handlowych.

W badaniach przeprowadzonych w 2017 r. Stanford Business i OpenText wykazały, że połowa wszystkich globalnych respondentów, inwestuje ponad milion dolarów rocznie w technologie integracji systemu B2B, w tym blisko 7% firm o rocznym budżecie przekraczającym 20 mln USD.
Od tego czasu, liczba ta znacznie wzrosła. Blisko 80% firm korzystających z systemu B2B uważa, że ​​oczekiwania klientów zmieniły się z powodu ich doświadczeń z B2C.

Badania przeprowadzone przez SCM World i OpenText pokazują jednak, że nadal jest wiele do zrobienia w kwestii dojrzałości rzeczywistych rozwiązań integracji systemów B2B wdrożonych w firmach.

Spośród ankietowanych globalnych firm, średnia dojrzałość integracji systemów B2B wyniosła 2,8 z 5. Oznacza to, że większość firm nadal znajduje się w fazie analizy i dopiero dołączy do społeczności partnerów handlowych. Bardziej niepokojące jest to, że 14% oceniło swoje możliwości integracji systemu B2B poniżej 2, a tylko 2% uważa, że ​​osiągnęło ostatni etap ścieżki dojrzałości.

Narzędzia integracji systemu B2B mają dostęp do wielu cennych informacji biznesowych, które trudno byłoby przechwycić przy użyciu innych źródeł. To sprawia, że ​​platforma jest nieocenionym źródłem informacji, umożliwiającym wgląd w rzeczywistą wydajność wielu części firmy. Dzisiejsze platformy B2B mogą zapewnić zaawansowaną analizę, wbudowaną w rozwiązania w coraz większym stopniu, oparte na sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym, znanym jako analityka wspomagana sztuczną inteligencją. Pomaga to usprawnić proces podejmowania decyzji i zrozumienia, jak można lepiej współpracować z partnerami handlowymi.

Jaka jest przyszłość?

SCM World stwierdził, że powodem walki o osiągnięcie dojrzałości w integracji systemów B2B było to, że „Możliwość łączenia systemów i procesów w wielu warstwach sieci podaży i popytu, obiecuje odblokowanie wartości wykładniczej”.

Wraz ze wzrostem złożoności i różnorodności globalnych łańcuchów dostaw, wzrósł koszt i złożoność zarządzania rozwiązaniami systemów B2B. Oprócz spełnienia różnych formatów danych i wymagań protokołu komunikacyjnego partnerów handlowych, utrzymywanie danych za pomocą najnowszych technologii, a także zapewnienie zgodności ze wszystkimi globalnymi regulacjami i standardami branżowymi jest kosztowne i wymaga dużych nakładów. Coraz więcej firm przechodzi na model outsourcingu, w którym podejmuje współpracę z zaufaną firmą zewnętrzną w celu spełnienia wymogów integracji systemu B2B.

Zapraszamy do zapoznanie się z naszą platformą ImB2B. Jeżeli stoisz przed wyzwaniem wdrożenia platformy B2B oraz zaawansowanej integracji, porozmawiaj z naszym konsultantem
i umów się na prezentację systemu.

 

Nasze prace

Przez wiele lat zrealizowaliśmy ponad 100 realizacji wspierających sprzedaż naszych Klientów w Internecie. W dziale case study opisaliśmy kilka z nich. Zapoznanie z case study pozwala zrozumieć złożoność projektów, przy których pracujemy.

Eco Trade
Metroo sklep
Metroo
Almot
Zdjęcie
Hedan
Excellent Office
Kompleksowe zaopatrzenie firm
OSPEL S.A.
Producent sprzętu elektroinstalacyjnego

Skontaktuj się z nami

Zostaw swoje dane kontaktowe, oddzwonimy.

Zadzwoń

Jesteśmy do dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00

Napisz

Odwiedź nas

Investmag s.c.
ul. Podlesie 3
41-303 Dąbrowa Górnicza
tel: 32 793 65 26

 

Zostaw numer, oddzwonimy.

Zostaw swój numer telefonu, oddzwonimy.

Twój numer nie będzie nigdzie przekazywany.
Tylko oddzwonimy.