Jednak w ostatnich latach, rynek e-commerce i sektor B2B znacznie ewoluował i wciąż odnotowuje szybki wzrost. Główną przyczyną tego trendu, jest świadome pokolenie i ich wpływ na proces zakupu online a także szybki rozwój przedsiębiorstw branżowych.
Branże, takie jak produkcja - mocno odczuwają wpływ finansowy, jaki niesie ze sobą możliwość zakupu przez klientów online.
Według Forbes “wydatki na technologie, systemy i usługi platformy B2B nadal wyprzedzają rynek B2C o ponad 200%”. Dlatego właśnie teraz jest najlepszy czas, na zaangażowanie się i inwestowanie w systemy B2B.
Internet Retailer przewiduje, że “do końca roku 2019 Amerykański rynek e-handlu B2B będzie wart 1,1 t $ w porównaniu z rynkiem B2C o wartości 480 mld USD” natomiast Społeczność Business 2 wskazała, że ”46% producentów twierdzi, że handel elektroniczny będzie ich głównym kanałem sprzedaży do 2020 roku”.
Sprzedaż online to niewątpliwie bardzo dobra okazja do uzyskiwania większych przychodów, której dzisiaj firmy jeszcze w pełni nie wykorzystują. Przenosząc klientów do platformy B2B, firmy mogą znacznie obniżyć koszty sprzedaży nawet o ponad połowę.
"Badanie przeprowadzone przez firmy Heinz oraz SnapApp dowiodło, że 41% millenialsów podejmuje decyzje o zakupie online niemal natychmiastowo."
Działania te pokazują zachowania zakupowe sektora B2C, w których marki muszą edukować, budować zaufanie oraz społeczność, przed podjęciem decyzji o zakupie a także jej rozważeniem. Dlatego jeśli firma chce, aby marka pojawiła się w zachowaniach zakupowych klientów - muszą być dostępne online.
Posiadając łatwą w obsłudze a także dość intuicyjną platformę B2B, firma jest w stanie zatrzymać przy sobie klienta i stworzyć z nim długofalowe relacje. Usunięcie emocji z równania i zastąpienie ich statystykami oraz informacjami, które mogą prowadzić do świadomej decyzji, ma kluczowe znaczenie w tym biznesie. Sprzedawcy B2B, którzy wykorzystują sklep internetowy, mogą dostarczyć klientom usprawnione działania zakupu, które pomogą kupować szybciej i łatwiej, a w efekcie - nawet więcej.
Klient jest w stanie zobaczyć powiązane produkty, a także przedmioty z większą liczbą funkcji, co podwaja szansę zwiększenia sprzedaży. Z doświadczenia wiemy, że klient chce wyszukiwać i znajdować produkty szybko i trafnie. Wykorzystując system B2B, kupujący mogą zobaczyć dokładne te produkty, których szukają i dostosować je do indywidualnych potrzeb. Dodatkową możliwością, jest dostosowanie do klientów - indywidualnych cen, rabatów a także niestandardowych ofert. Dobry system B2B znajduje takie rozwiązania, jakie oferują w pełni spersonalizowane portale dla swoich klientów i partnerów.
Kolejną wartością dodaną jest fakt, że klienci mogą z łatwością korzystać z samoobsługowego koszyka, niezależnie od tego, czy realizują zamówienia online, czy konfigurują cykliczne zakupy w celu automatycznego przetwarzania. Korzystając z systemu B2B, klient ma możliwość sprawdzania statusu zamówień i możliwość dokonywania transakcji na dowolnym urządzeniu, co pomaga w kompleksowych działaniach - od zarządzania zasobami cyfrowymi po zintegrowane zarządzanie ofertami.
Rynek B2B to wciąż w pełni nieodkryta księga, która ma jeszcze wiele do zaoferowania. Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji na temat tego, jak możesz zacząć rozwijać swój biznes na platformie B2B - zapraszamy do kontaktu.
Przez wiele lat zrealizowaliśmy ponad 100 realizacji wspierających sprzedaż naszych Klientów w Internecie. W dziale case study opisaliśmy kilka z nich. Zapoznanie z case study pozwala zrozumieć złożoność projektów, przy których pracujemy.
Jesteśmy do dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00
Investmag s.c.
ul. Podlesie 3
41-303 Dąbrowa Górnicza
tel: 32 793 65 26