Pierwszym krokiem w decyzji o zakupie takiego systemu, jest pochylenie się nad bieżącymi kosztami, związanymi z zamówieniami oraz analiza wszystkich działów i czynności, które mogą ulec znacznej poprawie.
Poniżej przedstawiamy analizę przykładowych wykładników w oparciu o wskaźniki liczbowe.
Wykładnik | Aktualnie | Po wdrożeniu systemu B2B |
---|---|---|
Ilość handlowców w firmie | 20 | 10 |
Ilość pracowników przyjmujących zamówienia | 10 | 5 |
Ilość wydrukowanych faktur w skali roku | 100000 | 50000 |
Ilość wydrukowanych katalogów w skali roku | 12500 | 6250 |
Liczba popełnianych przez pracowników błędów w skali roku | 2000 | 100 |
Analizując powyższe dane, realnie przyjmujemy, że 50% klientów składa zamówienia w systemie B2B. Oznacza to, że firma może zatrudnić o połowę mniej przedstawicieli handlowych, potrzebnych do obsługi klientów, co generuje mniejszą ilość wydatków firmy na świadczenia finansowe oraz wzrost klientów samoobsługowych. To samo dotyczy pracowników wprowadzających ręcznie zamówienia. Ponadto, gdy zamówienia są wprowadzane ręcznie, możliwość wystąpienia błędu jest bardzo wysoka, a klienci mogą nie dostać tego, co zamówili. W efekcie, prowadzi to do utraty przychodów i spadku zadowolenia klientów, a nawet braku chęci dalszej współpracy. Przy użyciu systemu B2B, klienci sami składają zamówienia na swoich indywidualnych kontach oraz wprowadzają zmiany w koszyku - w dowolnym momencie robienia zakupów, jeśli zaistnieje taka potrzeba. W dzisiejszych czasach, możliwość przeglądania katalogu w wersji cyfrowej, dodatkowo wzbogaconego o dostosowane filtry czy duże i przejrzyste zdjęcia produktów, jest niewątpliwie wartością dodaną dla firmy.
Liczba połączeń telefonicznych a także wiadomości e-mail, zostaje mocno ograniczona.
System B2B stwarza możliwość funkcjonowania firmy, bez użycia zbędnej ilości papieru. Faktury są generowane automatycznie i natychmiastowo wysłane na systemowe konto użytkownika. Także informacje o wszystkich specjalnych ofertach czy indywidualnych cennikach, jakie firma przygotowała dla swoich klientów, są zawsze widoczne i brane pod uwagę, podczas zakupów na platformie B2B. Jednocześnie, czas realizacji zamówień jest znacznie krótszy, a klient ma dokładne informacje o stanach magazynowych firmy oraz kiedy zamówienie do niego dotrze. W tym przypadku, platforma B2B pomaga firmie przewidzieć prognozy i uniknąć opóźnienia w dostawie, a kadra zarządzająca może zaplanować produkcję.
W odniesieniu do powyższych danych liczbowych, sprzedaż produktów znacznie wzrasta, wraz ze sprzedażą substytutów- gdyż, dzięki systemowi B2B, firma może z łatwością oferować klientom zamienniki czy produkty dodatkowe, celem podniesienia zawartości koszyków.
System B2B, to nie tylko korzyści finansowe, ale znaczna poprawa działań operacyjnych firmy:
Wdrożenie systemu B2B w firmie jest bardzo opłacalne. Jeśli więc firma traci pieniądze, na przykład - na działania związane z ręcznym wprowadzaniem danych, jak najszybszym celem takiej organizacji powinno być wprowadzenie rozwiązania, jakim jest wdrożenie portalu B2B. Pozwoli to na wyeliminowanie błędów czy usunięcie zbędnych działań, a w dłuższej perspektywie czasu - bezproblemowe składanie zamówień i szybkości ich realizacji. Zwiększy to nie tylko sprzedaż produktów firmy, ale przyczyni się również do wzrostu organizacji poprzez przyciąganie nowych klientów, ich lojalności i budowaniu z takimi klientami długofalowych relacji.
Przez wiele lat zrealizowaliśmy ponad 100 realizacji wspierających sprzedaż naszych Klientów w Internecie. W dziale case study opisaliśmy kilka z nich. Zapoznanie z case study pozwala zrozumieć złożoność projektów, przy których pracujemy.
Jesteśmy do dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00
Investmag s.c.
ul. Podlesie 3
41-303 Dąbrowa Górnicza
tel: 32 793 65 26