W jednym z sondaży przeprowadzonym wśród 500 użytkowników B2B – “54% ankietowanych stwierdziło, że integracja systemu B2B była znaczącym wyzwaniem”.
Dodatkowo słaba jakość danych stanowi poważną przeszkodę marketingową – jak deklaruje 44% ankietowanych. Badanie również pokazało, że najczęściej używanym narzędziem do analizy danych jest arkusz kalkulacyjny, a jeden z największych problemów w sprawnym wykonywaniu zadań, to brak zasobów – w opinii 34% respondentów.
Brak integracji między systemami B2B, skutkuje brakiem widoczności wielu procesów biznesowych - marketingowych, sprzedażowych, handlu elektronicznego czy zarządzania zapasami
Istnieje kilka powodów, dla których integracja ma kluczowe znaczenie dla systemu B2B:
Klienci oczekują większej widoczności różnych aspektów swoich zamówień. Na przykład - aby wszelkie rabaty dla klienta - także te indywidualne, zostały automatycznie zastosowane do zamówień a także, aby mogli zobaczyć ich wcześniejsze płatności oraz pełną historię zamówień.
Jednak ze względu na brak integracji - często jest to niemożliwe.
Pomijając oczekiwania klientów, brak integracji wpływa na możliwość dokładnego prognozowania poziomu sprzedaży i zapasów, śledzenia wydajności logistyki lub nawet określania, czy płatności docierają na czas. Bez tych informacji, kadra zarządzająca ma poważne trudności z oszacowaniem prawdziwego kierunku działania firmy.
Niezależnie od tego, jak system B2B działa - brak integracji zmniejsza jego wartość. Integracja pomiędzy aplikacjami pomaga w pełni wykorzystać ich funkcjonalność oraz poprawia zdolność działania całej firmy.
Firma musi prognozować zapasy, zarządzać cyklami produkcyjnymi oraz spełniać stale rosnące oczekiwania klientów, brak integracji znacznie utrudnia procesy.
Gdy systemy nie są zintegrowane, informacje muszą być wprowadzane ręcznie do wielu aplikacji. Jest to kosztowny sposób prowadzenia interesów. Integracja systemów oznacza, że zespoły handlowe i obsługi klienta mogą skupić się na działaniach o wyższej wartości, zamiast nieustannie wprowadzać dane. Za każdym razem, gdy informacje z zamówienia są wprowadzane ręcznie, rośnie prawdopodobieństwo popełnienia błędów, co wpływa na satysfakcję klientów, która może gwałtownie spaść, nawet gdy rosną koszty prowadzenia działalności.
Jeśli firma musi utworzyć arkusz kalkulacyjny, aby zebrać dane z różnych systemów, kosztuje ją to czas i pieniądze. Równie często występuje problem z dokładną analizą informacji i znalezieniem sposobów na obniżenie kosztów. Dzięki zintegrowanym systemom - zwiększona widoczność wielu aplikacji pomaga zidentyfikować możliwości redukcji kosztów.
Integracja danych ma wpływ na wiele procesów biznesowych, a także na zadowolenie klientów. Ważne jest, aby w pełni zrozumieć obecny stan i pożądane ulepszenia, a także sposób, w jaki integracja może poprawić lub zmienić procesy biznesowe. Dokładna ocena pozwoli zidentyfikować procesy, na które integracja będzie miała realny wpływ i pozwoli na usprawnienia.
Jeśli właśnie stoisz przed wyzwaniem integracji systemu B2B z innymi aplikacjami(np. Comarch ERP XL, Comarch Optima, Enova ERP 365, Symfonia Handel, Symfonia ERP, SAP i inne) , chętnie udzielimy wszelkich informacji dotyczących tego procesu.
Przez wiele lat zrealizowaliśmy ponad 100 realizacji wspierających sprzedaż naszych Klientów w Internecie. W dziale case study opisaliśmy kilka z nich. Zapoznanie z case study pozwala zrozumieć złożoność projektów, przy których pracujemy.
Jesteśmy do dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00
Investmag s.c.
ul. Podlesie 3
41-303 Dąbrowa Górnicza
tel: 32 793 65 26