Umożliwienie składania zamówień przez Internet za pośrednictwem platformy B2B jest teraz standardem branżowym. System ten jest narzędziem, dzięki któremu firma może zaistnieć oraz wyróżnić się na tle konkurencji — dobrze wdrożony system B2B zwiększa wartość firmy.
Platforma B2B dostarcza odpowiedzi na pytania, które mogą mieć klienci, bez konieczności zabierania sprzedawcom czasu na rozmowy telefoniczne czy wymianę wiadomości e-mail — zapewnia szybką i bezproblemową obsługę. System B2B daje gwarancję obsługi klienta na wysokim poziomie, bez konieczności inwestowania w zatrudnienie lub szkolenia pracowników.
Stany magazynowe w panelu kontrahenta B2B aktualizowane są na bieżąco, dzięki czemu klient wie, ile aktualnie może zamówić. Ponadto, daje możliwość ustalania indywidualnych cenników, rabatów i programów lojalnościowych. To bardzo ważne podejście, które pozwala zatrzymać przy sobie klienta oraz buduje wieloletnie relacje handlowe.
“Rynek B2B osiągnie 1,8 bln USD i będzie stanowić 17% całej sprzedaży B2B w USA do 2023 roku.”
Zamknięcie sprzedaży jest teraz dużo prostsze i szybsze— finalizacja to kwestia kilku sekund. Dostosowana do klienta sprzedaż sprawia, że chętniej i częściej korzysta z możliwości zakupu za pośrednictwem platformy B2B. Klient staje się samoobsługowy, czyli sam decyduje jaki produkt wybierze — w jakiej ilości, kolorze, rozmiarze czy kształcie oraz gdzie i kiedy ma być on dostarczony. To wszystko bez ograniczeń czasowych, gdyż platforma B2B pozwala na robienie zakupów 24/7 - w tym na urządzeniach mobilnych.
Jedna z najważniejszych funkcjonalności w obszarze wdrożenia systemu B2B — ceny, stany magazynowe oraz specyfikacja muszą być ustalane i podawane na bieżąco. Inaczej firma traci zaufanie klienta, a opinia o obsłudze spada — co w efekcie prowadzi do gorszych wyników finansowych. Rozwiązaniem jest integracja z systemem ERP lub finansowo księgowym— SAP, Enova ERP 365, Comarch XL, Comarch Optima, Symfonia ERP, Symfonia Handel, Microsoft Dynamics.
Zintegrowany panel kontrahenta B2B, gwarantuje całodobowy dostęp do faktur oraz historii zamówień — zarówno po stronie firmy, jak i klienta.
Marki zorientowane na design, na przykład producenci odzieży, sprzętu i dodatków domowych, artykułów papierniczych — nie mogą iść na kompromis. Dzisiejszy klient często kieruje się efektywnym wyglądem produktów. Dlatego dobra platforma B2B, musi oferować obrazy o wysokiej rozdzielczości, wzbogacone opisem, specyfikacją, opiniami oraz innymi potrzebnymi informacjami. Musi być także łatwa w obsłudze i intuicyjna, aby klient czerpał przyjemność z jej korzystania — to bardzo ważne.
Dodatkowo za pośrednictwem platformy B2B, firma staje się widoczna w Internecie. Na stronie zwiększa się ruch, co umożliwia sprawne i efektywne pozycjonowanie w Google, czyli widoczność firmy w pierwszych wynikach wyszukiwania. Dowodzi to tylko, że wdrożenie systemu B2B jest się kluczowym elementem skutecznej strategii handlu w Internecie.
Dzięki temu firma jest konkurencyjna i elastyczna — dostosowana do indywidualnych potrzeb swoich klientów, bez narażania się na straty. Jeśli spółce zależy wysokich wynikach finansowych, wynikających między innymi ze sprawnej obsługi klienta na najwyższym poziomie, potrzebna jest platforma B2B. Ważny jest wybór odpowiedniego dostawcy, który śledzi branżowe trendy B2B i na bieżąco je wdraża, pomagając tym samym osiągnąć firmie korzyści, a także poradzi sobie z integracją programów księgowych czy ERP.
Przez wiele lat zrealizowaliśmy ponad 100 realizacji wspierających sprzedaż naszych Klientów w Internecie. W dziale case study opisaliśmy kilka z nich. Zapoznanie z case study pozwala zrozumieć złożoność projektów, przy których pracujemy.
Jesteśmy do dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00
Investmag s.c.
ul. Podlesie 3
41-303 Dąbrowa Górnicza
tel: 32 793 65 26